גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

אסיף צחר, וויליאם פרקר, חמיד דרייק - שלושה מהאומנים בסצנת הג'אז החופשי הבינלאומית

ארכיון תאריך: 17 יולי 2018

משך: שעה ורבע

סופרלטיבים מחולקים היום בקלות, אך כשמדברים על הבסיסט וויליאם פרקר והמתופף חמיד דרייק סופרלטיבים לא מספיקים. השניים ליוו את ענקי הג׳ אז, ביניהם ססיל טילור, פרואה סאנדרס, דון שרי, אנתוני ברקטון, ג׳ ון זורן, דוויד מוראי, פרד אנדרסון ועוד רבים אחרים. יחד, הם מהווים את הריתם– סקשן האולטימטיבי.
 
ויליאם פרקר, שנולד בשנת 1952, הפך בשנות ה-90 לקול המוביל בסצינה המוזיקלית של ניו יורק.
 משיתופי פעולה אין סופיים וכמנהיג הביג בנד "Little Huey Orchestra", הרביעייה "In order to Survive" וניהול ה-"Vision Festival" – אין אירוע מוזיקאלי בדאון-טאון ניו יורק שפרקר לא טבע בו את חותמו.  כנגן, ויליאם פרקר הינו וירטואוז שאין שני לו, עם טכניקת נגינה יחודית ואנרגיה אינטנסיבית ונדירה מאד לנגני בס.
 
המתופף חמיד דראק הינו מכונת קצב מחשמלת. בצעירותו, למד לנגן בכלי הקשה כמו "טבלאה" ו-"פריים דרם׳׳ , וניגן תופים בהרכבי רגאי בו בזמן שגם הופיע באופן קבוע בהרכבי ג׳ אז של טובי המוזיקאים בשיקגו. היכולת המיוחדת שלו לנגינת קצב מדויקת בטכניקה עילאית, עם תחושת הסווינג והבנה מוזיקלית עמוקה של מוזיקה
מאולתרת הפכה אותו מהר מאוד לאחד מהמתופפים המבוקשים ביותר, והובילה אותו לנגן יחד עם הרבי הנקוק, דון שרי, פרד אנדרסון ורבים נוספים.
 
"… אחת מהופעות הג'ז המסעירות שהיו כאן, בעיקר בשל המערבולת האנרגטית שומטת הלסתות ־ שיצרו הקונטרבס של פרקר והתופים של דרייק. לא היה ברור איפה הבס נגמר והתופים מתחילים, איפה הבס מתחיל והתופים נגמרים. כל כלי כשלעצמו היה נפלא, אבל ההתמזגות ביניהם היתה עצומה’’
’’… איזה קונטרבסיסט אדיר הוא ויליאם פרקר. איזה מתופף מדהים הוא חמיד דרייק. כמה כוח, עדינות, יצירתיות, חוכמה ופתיחות היו בנגינה שלהם."
- בן שלו, הארץ
 
ב-17 ביולי יצטרף אל פרקר ודרייק הסקסופוניסט הישראלי אסיף צחר, כדי לחגוג את הוצאת התקליט המשותף של השלושה, שהוקלט בביקורם האחרון בארץ בפברואר 2015. כמו בכל ביקור של השניים, גם הפעם צפויה לנו חוויה מוזיקלית מפעימה.

בנוסף, ב-18 ביולי, פרקר ינהיג ביגבנד בו ישתתפו טובי המאלתרים בארץ. זאת תהיה הזדמנות חד פעמית לשמוע בניצוחו של פרקר מוזיקה מהרפרטאור של ה-"Little Huey Creative Music Orchestra", הביגבנד של פרקר בניו– יורק. זהו מפגש מרגש למוזיקאים המקומיים, אשר המוזיקה של פרקר מהווה עבורם אבן דרך והשראה בדרכם המוזיקלית.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter