גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז מחווה לדוריבל קאיימי מארש הדייגים

ארכיון תאריך: 5 אוקטובר 2018 - 6 אוקטובר 2018

משך: שעה ורבע

משתתפים:
Jesse Sadoc חצוצרה (ברזיל)
Charis Ioannou סקסופון (קפריסין)
Raphael Jost פסנתר (שוויץ)
ז'וקה פרפיניאן כלי הקשה ושירה (ישראל/ברזיל)
איתן איצקוביץ' תופים (ישראל)
אסף חכימי בס (ישראל)
 
החצוצרן הברזילאי ג'סה סדוק מגיע לפסטיבל יפוג'אז לעשות כבוד לאחד הגיבורים הגדולים של המוסיקה הברזילאית, המלחין והזמר דוריבל קאיימי. הוירטואוזיות של החצוצרן ג'סה סדוק כנגן ג'אז, הניסיון הרב שצבר כנגן קלאסי ושליטתו במגוון סגנונות הפכו אותו לאחד החצוצרנים והמעבדים המבוקשים ביותר בברזיל. בין האמנים להם עיבד ועמם הופיע והקליט נמנים השמות הגדולים ביותר של המוזיקה הברזילאית: Djavan, Ivan Lins, Marcos Valle, Roberto Menescal, Ed Motta, João Donato, Guinga, J.T. Meirelles, Moacir Santos, Pascoal Meireles, Arthur Maia, Cesar Camargo Mariano

ג'סה הוא החצוצרן הראשון בתזמורת הסימפונית של ריו דה ז'אניירו בה הוא חבר מאז 1987, עיבד את המוזיקה למופע של הגיטריסט הברזילאי הגדול ג'ינגה וניצח על התזמורות הסימפוניות של לוס אנג'לס, מוסקווה, ברנדנבורג ועל התזמורת הפילהרמונית של ברזיל. ג'סה הוא חבר/מייסד של ה- “Orquestra Atlântica”, המקדישה עצמה ליצירת ג'אז ברזילאי מקורי. אלבום הסולו האחרון שלו (“O som de casa” – צלילים מהבית) זכה לבקורות נלהבות.

דוריבל קאיימי (Dorival Caymmi) (1914 –2008) היה אחד היוצרים הגדולים והחשובים ביותר שקמו למוזיקת הסמבה בפרט ולמוזיקה הברזילאית בכלל. שנת 1938 מסמנת את תחילת הקריירה שלו כששירו "מהו זה שיש לבאהיאנית" שולב בפסקול סרט שבו כיכבה כרמן מירנדה. מאותה עת הרבה קאיימי להקליט ולשיר ברדיו הלאומי הברזילאי, והוא שיתף פעולה עם אמנים צעירים ממנו כמו אנטוניו קרלוס ז'ובים וז'ואו ז'ילברטו. למרות שקאיימי לא חזר להתגורר בבאהיה אחרי שעזב אותה בסוף שנות ה-30 של המאה העשרים, הוא לא חדל מעולם לשיר עליה ולכתוב על אנשיה ועל נופיה, על דייגים וחופים. השירים שכתב הפכו לנכסי צאן ברזל של המוזיקה הפופולרית הברזילאית (MPB), והם מבוצעים שוב ושוב. הקהל הישראלי פגש בשיריו של דוריבאל קאיימי הודות לתרגום שיריו לעברית שבוצעו עלי ידי אילנית, מתי כספי, הפרברים, הדודאים, ניצה שאול ומיכל טל. ביניהם: הבטחת הדייג, מתוק למות בים, לדייג שתי אהובות, הסמבה שלי, אלך למאראקאנגליה וגעגועים לאיטפואה.
 

​Promessa de Pescador - A tribute to Dorival Caymmi

Featuring:
Jesse Sadoc Trumpet (Brazil)
Charis Ioannou Saxophone (Cyprus)
Raphael Jost Piano (Switzerland)
Joca Perpignan Percussion and Vocals (Brazil)
Eitan Itzcovich Drums (Israel)
 
בחסות:
Embassy of Brazil in Tel Aviv 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter