גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

פסטיבל Once in 100 - קברט ולאסקז

ארכיון תאריך: 23 אוקטובר 2018 - 24 אוקטובר 2018

משך: שעה ו-10 דקות

תאטרון מחול ללא מילים

קונספט, בימוי, עיצוב תאורה וסאונד: יאן קומארק
תיאטרון מחול מקאברי, דמוי חלום ומעורר ויזואלית, בהשראת יצירותיו של הצייר הספרדי הנודע, דייגו ולאסקז, שבו מתמזגות תמונות עדינות ומשובבות עם סיטואציות בימתיות ביזאריות.. שיתוף פעולה בין יוצר אווירה מסתורית צ'כי, למוסיקאי קנדי יוצא דופן מהסצינה האלטרנטיבית, נגנית ויולה-דה גמבה ידועה ושלושה שחקנים אקספרסיביים במיוחד מתחומים מנוגדים.

מוסיקה: ריינר וינס/ויולה דה גמבה נימה בן דוד
תלבושות: נימה בן דוד
מפעילת מסך: לנקה קוצ'ארקובה
פרפורמרים: אירינה אנדריבה, אנדריאה מילטנרובה, פטרציי פוראקובה
הפקה:  C & AM

ההפקה התממשה הודות לתמיכה הכספית של משרד התרבות הצ'כי, קרן התרבות של צ'כיה, Prague 1 city district ותיאטרון Archa, פראג. ההצגות בתיאטרון הלאומי הבימה בתל אביב התאפשרו הודות לתמיכה הנדיבה של מרכז התרבות הצ'כי בישראל. ותודה מיוחדת לרוברט מיקולאש, מנהל מרכז התרבות הצ'כי בתל אביב, ואדריאנה סבטליקובה מפסטיבל "מאלה אינוונטורה" בפראג.
יאן קומארק על עבודתו

ה'דימוי' עבורי הוא תמיד נקודת ההתחלה ליצירה. איני משתמש בטקסט בזמן העבודה, בעיני רוחי יש לי רק מושג על ה'ציור' ועל מצב רוחו. מאוחר יותר, אני מוצא השראה גם במראה ובאופי של המבצעים. השילוב הזה הוא מה שמתחיל ליצור את הסיפור האמיתי.
במהלך העבודה, תמונות נוספות מתפתחות באופן אינטואיטיבי, אם כי ההמשכיות של השלם היא תמיד סימן שאלה. אני אוהב שהיצירה מפתיעה אותי. אני לא מחפש תשובות, או מנסה ליצור "מסר" עבור הצופה. אני מציע את הדימויים שלי לקהל מבלי לדחוף דעה מוצקה כלשהי עליהם. עם זאת, אני מקווה לדבר עם הקהל באמצעות מעין "שפת סימנים" מובנת, אשר, אני מקווה, תעורר בהם רגשות חזקים, בדיוק כפי ששירה עושה, תבדר אותם ותמשוך אותם לתוך העולם המתפתח מול עיניהם. הפעם בחרתי בנושא של 'קברט'. למרות שמה שאנחנו עושים הוא לא קברט ככזה, יש לו צורה של קברט, כדי ליצור מסגרת מסוימת עבור היצירה. אני אוהב את צורת העבודה הזו בגלל הפתיחות שבה וזווית האפשרויות הרחבה שהיא מאפשרת, בגלל הגוונים המסתוריים וזרם ההתרחשויות המקוטע. התמונות, למיטב הבנתי, פועלות כמטאפורות של חיים. אבל שוב, אני לא מנסה לכפות את האסוציאציות שלי על הקהל, אני רק מקווה שמישהו יתחבר... ושלכל מטאפורה תהיה משמעות שונה עבור אנשים שונים, בכל מקרה, בהתאם לאופי, לניסיון ולתפיסה שלהם. וזה מה שמרגש.
 
מופע מקורי, יצירתי, אינטליגנטי ומבדר".
אדריאנה סבטליקובה, מנהלת פסטיבל "מאלה אינווטורה", פראג ו Nová síť רשת התרבות, צ 'כיה

"... כקהל, אתה מרגיש ש"קברט ולאסקז" לוקח אותך לעולם אחר, לאזור של חלומות ומציאות אחרת, שבה כמה תמונות מפריעות, אפילו מפחידות, ואחרות שמושכות את העין ומענגות את החושים, עם החשיפה של כל שכבת מסך, אתה צולל לתוך מעמקי הלא מודע ומאפשר לסצינות לעבוד עליך... "
דניאלה מאחובה, חדשות המחול


 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter