גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

תערוכות

תערוכת הענק של סלבדור דאלי

ארכיון תאריך: 22 מרץ 2013 - 6 אפריל 2013

משך: שעתיים

בכרטיס משפחתי הילדים עד גיל 13
בתאריך 6/04 עקב הרבה מבקרים בשעות הבוקר מומלץ להגיע לתערוכה אחרי שעה 16.00 
חוויה לכל המשפחה. כל ילד מעל גיל 3 חייב בכרטיס

אין להכניס:
             כלי נשק לשטח התערוכה
             מזון או שתייה לשטח התערוכה
             בעלי חיים לשטח התערוכה
ניתן לצלם בתערוכה – אך יש איסור מוחלט על שימוש בפלאש
מדריך מוקלט בעברית ורוסית בתשלום נוסף.

כרטיס אלקטרוני של קופת BRAVO! עם בר קוד מאפשר כניסה ישירה לאולם ללא קבלת כרטיסים בקופת המקום.


• התערוכה מונה יותר מ- 500 יצירות מתקופות חייו השונות של אחד האמנים המשפיעים ביותר במאה ה-20
• התערוכה תציג מגוון רחב של יצירות בטכניקות שונות שישקפו את כל שנות יצירתו של האמן הגאון.
• בתערוכה יוצגו גם יצירות של דאלי העוסקות בישראל, בציונות ובעלייה לארץ, בהיקף שלא נראה לפני כן בתערוכות קודמות ברחבי העולם.
• אוצר התערוכה הוא אנריקה סבאטר, מי שהיה עוזרו האישי וחברו הקרוב של דאלי במשך 13 שנים.
• במסגרת התערוכה תתקיים גם מכירה של חלק מהיצירות, מה שצפוי להביא לתערוכה גם אספנים בעלי שם מחו"ל המתענינים ביצירותיו של האמן. שווי היצירה היקרה ביותר שתוצע למכירה עומד על כ-2.4 מיליון יורו!
• שווי היצירות שיגיעו לארץ במסגרת התערוכה מוערך בלמעלה מ 60 מליון דולר!
• התערוכה תוצג במרכז הקונגרסים בחיפה במתחם שישתרע על פני 3500 מ"ר במהלך חג הפסח בין התאריכים: 22.3-6.4

תערוכת ענק של יצירותיו של אחד האמנים המשפיעים והשנויים במחלוקת שידעה המאה ה-20, סלבאדור דאלי, תתקיים בישראל החל מחג הפסח. דאלי, נחשב לאחד היוצרים הבולטים של זרם הסוריאליזם, ויצר במשך חייו אלפי יצירות. התערוכה, שהינה אחת הגדולות שהוצגו אי פעם בעולם, תציג לקהל הרחב יותר מ-500 יצירות שונות של האמן ובהם: ציורים, פסלים, תחריטים, תכשיטים ועוד. במתחם התערוכה יהיה מתחם עצמאי לילדים שיעוצב בנפרד הכולל שלושה אולמות גדולים ויכלול שני סוגי פעילות מרכזיים:


• הצגת ילדים
• פעילות נוספת לכל המשפחה היא שני מתחמי יצירה, שם יוכלו הילדים ליצור בחומרים מגוונים יצירות ברוח דאלי כמו ציור של שעון נוזל והדפסה שלו על חולצה או יצירת ביצה כמו ביצירותיו של דאלי. זמן ההפעלה היצירתית אינו מוגבל.
השתתפות בסדנאות ובהצגה בתשלום, רכישת כרטיסים במקום.

אוצר התערוכה, אנריקה סבאטר (Enrique Sabater), שימש כעוזרו האישי של דאלי במשך כ- 13 שנים, ונחשב לאחד האנשים הכי קרובים לאמן הספרדי. הוא החל דרכו כצלם, ותיעד רגעים נדירים בחייהם של דאלי ואשתו גאלה, שהיוותה השראה עבור האמן ברבות מיצירותיו, ובהמשך הדרך התקרב מאוד לזוג והפך לאיש סודם. צילומים אלו יוצגו גם הם במסגרת התערוכה, ויאפשרו הצצה נדירה אל חייו ודמיונו של אחד האמנים המוחצנים והחידתיים ביותר שידע העידן המודרני. אנריקה סבאטר יגיע לארץ כאוצר התערוכה. רבות סופר על קורותיו של מי שהוא ללא ספק אחד האמנים הראשונים שהפכו את האקסטר כך, כמה מתחומי העניין שהניעו את דאלי וכמה מיצירותיו עדיין אינן מוכרות לציבור. בתערוכה יוצגו יצירות מתקופת חייו המוקדמת כמו גם המאוחרת, ובאופן זה, הקהל שיגיע לתערוכה יוכל להתרשם ולקבל השראה באופן בלתי אמצעי ממי שהוגדר על ידי אנדי וורהול כאחת ההשפעות הבולטות ביותר שיצרו את זרם הפופ ארט, והגדיר את עצמו כ"אני זה סוריאליזם". מבחינת דאלי, "הדבר שלעולם לא יהיה ממנו מספיק זו הגזמה". ואכן, בצד מטבעות שחרט ניתן יהיה לחזות בתערוכה גם בפסלי ענק שיצר, חלקם בגובה של 5 מטרים. מנעד היצירה של דאלי היה מאז ומעולם ללא תחרות, והוא מזמן לכל מי שפוגש את יצירותיו חוויה שאין שניה לה.

במסגרת התערוכה יוצגו גם יצירותיו של דאלי העוסקות בישראל, בציונות וביהדות. הקשר של דאלי לישראל אמנם לא פוענח עד היום, והצטרף למסכת הסודות שלקח איתו האמן אל דרכו האחרונה, אך היצירות הללו היו ונותרו מסעירות ומטלטלות, במיוחד עבור הקהל הישראלי והיהודי, שברובו אינו מכיר אותן. השווי הכולל של היצירות בתערוכה עומד על למעלה מ 60 מיליון דולר, והיצירה היקרה ביותר בה, ציור ושמו The servant of the disciples at emmaus משנת 1960, הוערכה בשווי של 2.4 מליון יורו. כל היצירות יגיעו לישראל תחת אבטחה קפדנית שלא נראתה כמותה בתערוכות קודמות בארץ, חלקן מהאוסף הפרטי של אוצר התערוכה, אנריקה סבאטר, וחלקן מאוספים פרטיים בעולם - מפריז ועד דרום אמריקה. סלבדור דאלי היה ועודנו אמן רווי ניגודים וסתירות פנימיות, שבצד מוחצנותו המופגנת נחשב למי שלקח עימו סודות רבים אל קברו ב 1989. ההזדמנות לחזות ביצירותיו המקוריות בתערוכת הענק שתוקדש לו מהווה פתח לקהל הישראלי להיכרות מחודשת עם מי שהשפעתו ניכרת כמעט בכל תחומי התרבות כיום, או כדבריו של דאלי עצמו, "להביט, זה לחשוב" - ואכן לא ניתן להתרשם מיצירתו מבלי להישאב למקום שכולו השראה, דמיון פרוע ויצירתיות.

הציבור כולו מוזמן לרכוש כרטיסים כבר במכירה המוקדמת, ולהבטיח מקום לתערוכה המדוברת ביותר בישראל לשנת 2013 - סלבדור דאלי מגיע אל מרכז הקונגרסים בחיפה, וכל המשפחה מוזמנת ליהנות מהחוויה!

חניה ל-4,000 מקומות מול מרכז הקונגרסים.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter