גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

פסטיבל גשר הבינלאומי - אדיפוס המלך

ארכיון תאריך: 18 מאי 2017 - 20 מאי 2017

משך: שעה ו-40 דקות

ההצגה ברוסית עם כתוביות בעברית. התרגום ניתן לקריאה משורה 6 ומעלה.
מגיל 16 ומעלה. 


ההצגה החדשה של Rimas Tuminas זהו פרויקט משותף של התיאטרון ע"ש וכטנגוב והתיאטרון הלאומי של יוון באתונה. ההצגה פותחת בפני קהל רחב פרספקטיבה חדשה על אחת היצירות המפורסמות ביותר של סופוקלס.
 
טומינאס הוא אחד הבמאים הבודדים שעוסק ושולט ב"תיאטרון מטפיזי". בהצגות שהוא ביים אורבת מכל הצדדים פנטזיה גחמנית מיסטית שמציעה תמונות-מטאפורות מדהימות אשר הופכות בסופו של דבר לטרגדיה איומה. בהעדר אפקטים מיוחדים אגרסיביים טומינאס מחדיר את הקהל לתוך הנושא, שלא מקובל לדבר או לחשוב עליו.
 
מעצב תפאורה Adomas Yatsovskis פותח את הבמה ואז נועץ אותה אל תוך החשכה. במרכז הבמה ניצב סמל של עושר ותהילה: גלגל המזל בצורת צינור צילינדרים ענק, שהתנועה שלו היא אכזרית. כאשר יוצא מתוך הקיטור שלו גיהוק נוצרת ההרגשה שאולם התיאטרון מתמלא בנשימת תופת. הצינור הזה יכול להרים אותך לפסגות, אבל הוא גם הורג וקובר אותך מתחתיו.

את המוסיקה להצגה הלחין Faustas Latenas, שותפו האמנותי הקבוע של טומינאס. כמו בהצגות אחרות, ב"אדיפוס המלך" מוסיקה היא שותפה מלאה של הדרמה. המוסיקה והעלילה זורמות בהרמוניה מוחלטת. צלילי המוסיקה משתנים מחרידות ומפחידות לעדינות ונוקבת. יש במוסיקה גם אימה טרגית וגם מלנכוליה מעיקה.

טומינאס, במאי בעל שם עולמי יליד ליטה שבמשך עשר שנים עומד בראש התיאטרון המוסקבאי ע"ש של וכטנגוב, הצליח לביים הצגה בנושא חשוב ביותר: כבוד האדם, יושר, אישיות חזקה, מנהיג אשר מסוגל להעניש את עצמו - לגרש את עצמו מהמדינה שלו ולמות בעוני. "אדיפוס המלך" הוא מחזה חזק וגרנדיוזי, בלתי מתפשר ועדיין לירי. השחקנים ליודמילה מקסאקובה, ויקטור דוברונראבוב ויבגני קניאזיב הפכו את המחזה לחגיגה תיאטרלית אמיתית.  בתאריכים 18, 19 וב-20 למאי 2017 כל אחד ואחת מכם יכול לחוות את עוצמת ההצגה היהודית הזאת במהלך הפסטיבל הבינלאומי "גשר" שיתקיים בתל אביב -יפה.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter