גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

קסם הקלרינט הקריאולי - פסטיבל ניו אורלינס 2024

עיר תאריך מיקום ההצגה
תל אביב-יפו מוזיאון תל-אביב לאמנות - אולם רקאנטי רכישת כרטיסים שעה ו-20 דקות
קרדיט לתמונה: Luca Vantusso
קסם הקלרינט הקריאולי - פסטיבל ניו אורלינס 2024

משך: שעה ו-20 דקות

מפיק: שמים - ארגון, ניהול והפקה - רשימת הופעות

הצלילי הייחודי של הקלרינט הקריאולי נולד בניו אורלינס והחל את המסורת המפוארת של הג'אז הקריאולי, שהוא תוצאה של כור ההיתוך בין האירופאי לאפריקאי. צליל הקלרינט כולל "צווחות" וגליסנדי, קפיצות וגם תרועות, מקשט ומפאר את הסגנון בכל נגינת קונצרט מכובד של מוסיקה ניו אורלינסית. ההבעה היא מאד אישית ועמוקה. הקלרינט, לצד החצוצרה והטרומבון ניגנו בהלוויות וגם בחתונות, מצעדים ומוסיקה לריקודים.

מוזיקאים שאבו השראה ממקצבים אפריקאים, מוזיקה קלאסית אירופאית ומסורות עממיות. הטון של נגני הקלרינט היה עשיר, מלא ומלא נשמה, דבר שאיפשר להעביר מגוון רחב של רגשות.

נגן הקלרניט Uli Wunner נחשב לאחד מממשיכי אסכולת הנגינה המסורתית בקלרינט הקריאולי, אשר כאמור החלה עם הולדת הג'אז לפני קצת יותר ממאה שנים. עם הצליל והשנינות שאין דומה להם, הוא אחד מנגני הקלרינט והסקסופון המוערכים ביותר באירופה. התשוקה שלו לג'אז של ניו אורלינס הובילה אותו להיפגש ולנגן עם כמה מהאמנים הגדולים של הסצנה. הוא ממזג את השורשים הבוואריים האמיתיים שלו עם מקצבים ברזילאים ונשמה של ניו אורלינס. ייסד את להקת ה  Storyville Shakers איתה הופיע מעל 40 שנה. הוא מתארח בפסטיבל הג'אז המפורסם של אסקונה מזה 30 שנה, שם הופיע עם אייקונים כמו שאנון פאואל, ג'רלד פרנץ', לוסיאן ברברין ורבים אחרים.

מאז שהותו הראשונה בניו אורלינס ב-1979 הוא אורח רצוי במעגל הפנימי של מוזיקאים מניו אורלינס והופיע בכמה מהמועדונים הידועים שם כמו Sonesta Playhouse, Preservation Hall, Palm Court,. המתופף האגדי של ניו אורלינס, ג'רלד פרנץ', אחרי סשן ב- Sonesta Playhouse הצהיר: "you sound great man, like one of us".

בהשתתפות:
Uli Wunner קלרינט (ברלין)
Jerome Etcheberry חצוצרה (פריז)
Amnon Ben–Аrtzi טרומבון
Harry Kanters פסנתר (אמסטרדם)
Dor Bar Av כלי הקשה
Anton Lutsky סוזפון

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter

קרדיט לתמונות: 1פטר ויט, 2Piet Gispen, 3ויקטור ליסט, 4Patrick Martineau, 5Victor List Muperphoto